onsdag, augusti 19, 2009

Jag Vill Ha En Julby!

Ok, det är mer än tre månader kvar till första advent... Solen gassar utanför fönstret och julen känns helt enkelt inte sådär jätteaktuell...

Tro det eller ej, men jag lever faktiskt i nuet, haha. MEN nu är det så att jag råkar vara ohälsosamt besatt av den mest ljuvliga högtiden av dem alla- JULEN. Jag har en ny ide och jag kan inte släppa den! Här i USA är det vanligt att man bygger upp en miniatyrby vid julen. Det finns massor av olika serier att välja mellan; Nordpolen, Charles Dickens, Jul i New York osv. Jag har fastnat mest för ett by som heter Snow Village, och är en mysig småstad med en massa fina byggnader. Det finns kyrkor, skolor, affärer, människor och allt möjligt att välja på, i just den serien man har valt. Det bästa av allt är ju att alla hus har belysning, så det ser superfint ut även när det är mörkt. :D
Sverige och USA har ju olika el, men då är det ju mycket passande att man har en make som är elektronikingenjör och kan pyssla med den biten :)
Gud vad mysigt att bygga på med fler byggnader år efter år... (man samlar ju alltså, för det är ju inte direkt billigt, som ni kan räkna ut :/) ...Och så blir det en fin tradition att varje jul bygga upp den där julbyn. Jag är såld! :D

Här är några bilder för att illustrera vad jag pratar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar