onsdag, augusti 12, 2009

Bröllopsyra I Svenska Kungahuset

Bild lånad från Aftonbladet

Jag är en sån som tycker det är trevligt att Sverige har ett kungahus och stör mig därför inte nämnvärt på att kungens "enda sysselsättning" verkar vara att åka runt och klippa invigningsband... Och inte heller är jag intresserad av att diskutera vem som ska stå för de två stundande bröllopen. Däremot tycker jag att det är jättekul att att prata kungliga bröllopsdetaljer! :D

Att prinsessan Medeleine är en av Sveriges mest stilsäkra kvinnor, är det ju inget snack om. Därför var det kul att se hennes val av ring, för den ser ju exakt ut som min! Förutom en sån liiiten detalj som den feta diamanten i mitten då...haha. Men annars ser ringen precis lika ut som min; vitt guld eller platina, med ett enkelt band av prinsess- slipade (fyrkantiga) diamater på rad. Ursnyggt! Det kan inte bli finare enligt mig!

Jag kan inte låta bli att tycka en gnutta synd om kronprinsessan Victoria när all fokus nu plötsigt är på Madeleine och Jonas bröllop... En läsarundersökning på Aftonbladets hemsida visar att majoriteten av dess läsare skulle välja att gå på Madeleines bröllop framför hennes storasyster, om de fick chansen... Och jag kan inte annat än att hålla med.

1 kommentar: