måndag, augusti 24, 2009

Todds Bröllop

Eriks kollegor; Kung och chefen John med hans fru Linda

...Så har vi avverkat bröllop nummer 2 här borta i staterna. Verkligen kul att uppleva olika bröllopsvarianter! Den här gången var det Eriks kollega Todd som gifte sig. Tyvärr fick jag inte ett enda bra kort på bröllopsgänget, men dom var kanonfina. Alla kläder och dekorationer gick i rött och svart. I kyrkbänken, i väntan på att vigseln skulle börja, så satt Erik och jag och småpratade och skojade om det mesta, såsom man lätt gör när man är lite smått uttråkad. Senare på festen fick vi reda på att tjejen i bänkraden framför var svensk... Hoppsan! Inte för att det var nån fara precis, men sånt händer ju oss hela tiden och vi lär oss aldrig verkar det som...
På mottagningen, så hamnade vi inte helt överraskande vid Eriks företags bord Amest Corporation. Så hela kvällen satt jag inklämd mellan matematiker, elektronikingenjörer och en doktor i kemi, haha! ...Och jag satt där och log och nickade instämmande på passande ställen. För er som inte vet, så är inte kemi och elekronik mina höjdarintressen direkt... Bröllopet var oxå kristet, så det fanns fyra flaskor vin på hundra gäster, hihi. Ingen risk för en buzz här inte! Annars var allt så fint och bra! Till den som blir näst ut av mina väninnor att gifta sig, ska jag ge en superrolig ide som de hade på det här bröllopet, men det kan jag absolut inte avslöja här, då blir det inget roligt.

2 kommentarer:

  1. Vi planerar att gifta oss i maj nästa år så det måste ju få bli jag som får ta delmav den roliga idéen då eller? :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Fasiken vilken snygg tårta! Va den lika god för magen som för ögat? :)

    SvaraRadera