tisdag, augusti 18, 2009

Höst Inne

Lite tidigt för höstpynt kanske nån tycker, men sån är jag. Det är samma visa varje gång- i slutet av varje årstid ser jag lika mycket fram emot nästa och kan inte vänta med att göra om hemma. Det skänker verkligen en inre frid att pyssla hemma...

Åren i USA har gett mig nya inredningsideer och jag känner verkligen att jag har hittat hem angående vilken inredningsstil som är min. Jag älskar att blanda det bästa från Sverige med det bästa från USA och på så sätt få till en mysig personlig stil där både Erik och jag känner oss hemma. Ett exempel är den speciella pumpkin spicedoften, som är supertypisk för amerikansk höst... Den säljs främst i ljusform och luktar jättegott. Detta kommer jag absolut att ta med mig till Sverige i framtiden. Likaså har jag anammat pumpor som en självklar del av höstpyntet år efter år. I motsatts till vad man kan tro, så pryder amerikanarna sina hus med pumpor hela hösten, inte bara runt Halloween alltså.

De regerande höstfärgerna hos oss är orange, olivgrönt och bruna nyanser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar