lördag, juni 13, 2009

Svensexan, Del 1

Ett tag ville Erik nästan inte gifta sig, på grund av rädsla för att utsättas för vidriga saker på en eventuell Svensexa. Man har hört så många skräckhistorier...
Själv kunde jag ju inte ha haft en bättre dag. Det var tydligt att mina vänner ville det bästa för MIG och lade vikt på att jag skulle trivas med hela dagen. Ingen av oss ser det roliga i att bli förnedrad eller till exempel tvingas hoppa bungy jump eller nåt liknanade, mot sin vilja... Nej, Om man ska ha möhippa/ svensexa så ska det vara med värme från kompisarna!

Nu kommer berättelsen från Eriks dag, som tvärtemot vad han befarade, blev en superrolig dag med minnen för livet!

Sin rädsla till trots, kom Erik alltså inte undan. Det var en solig lördagmorgon och jag hade ju som sagt redan gett mig av, "för att vara barnvakt." Erik tog sovmorgon. Jag har fått berättat för mig att det helt plötsligt stod en tysk tant vid namn Frau Andersen iklädd ”jobba i trädgårnkläder” vid Eriks fotända. Hon stod där och gormade nåt i stil med "dags att kliva upp!" Helt sjukt! Erik reste sig bestört upp i sängen och mer hann han inte tänka eller göra, förrän rummet stormades av terrorister! (Erik Heselius, Fredrik Horn, lillebror Colt och Crille.) De beordrade Erik att klä på sig och satte på honom en ögonbindel och handklovar. Innan han visste ordet av, så satt han i en bil på väg mot okänt mål...

Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar