torsdag, juni 11, 2009

Alla Små Detaljer

Inbjudningarna var nu utskickade, kyrka och festlokal var bokade och klara, klänning och ringar var inköpta. Nu var det dags att koncentrera sig på detaljerna! På det här planet var det lätt att gå överstyr... Det finns så oändligt mycket fina bröllopsgrejer i butiker och på internet, att en blivande brud omöjligt kan motstå att inhandla allt hon ser... Här är det viktigt att tänka över budgeten en gång till och kanske prioritera vad som är viktigast. Det är även viktigt att påminna sig själv om vad man har för tema, (om man har ett) för det är lätt att överväldigas av allt fint och därför är det lätt att glömma bort vad som faktiskt skulle passa in och inte...
När vi först bestämde att vi skulle gifta oss så satte vi en budget på si och så många kronor. Bröllopet slutade på det DUBBLA. En aning oekonomiskt kan tyckas, men under planeringens gång så dök det upp många saker som jag bara MÅSTE ha... :) Man gifter sig bara en gång och vi (läs jag) ville ha precis det jag önskade! I slutändan var det värt varenda krona att vara NÖJD med den stora dagen.

På bilderna ser ni lite olika grejs som jag köpte här borta och tog med mig hem till Sverige till bröllopet. Jag köpte röda rosblad i tyg i MASSOR (minst det dubbla av vad som syns här). Jag köpte vita och silvriga askar som det stod LOVE på till samtliga gäster, som skulle stå vid sidan om tallriken under middagen. Till askarna behövdes en massa godis och jag valde ut mintpastiller i form av hjärtan där det med röd text stod weddingrelaterade ord. En vit gästbok i siden med rött fint band fick oxå följa med hem och likaså två enorma burkar med röda redvines; som är typiskt amerikanskt godis. Det var ett medvetet val att hela bröllopet skulle vara en mix mellan svenskt och amerikanskt. Vi ville helt enkelt ta det bästa från våra två favoritländer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar