onsdag, juni 10, 2009

Kärlek & Röda Rosor

...Bestämde vi som tema för vårat kommade bröllop, med inslag av silver och vitt :) Ett väldigt klassiskt färgval men oxå en av de vackraste färgkombinationerna för bröllop enligt mig. Det var bra att bestämma färgtemat alldeles i början så att man kunde utgå från det i allt från inbjudningar till bordsdukning... (Men alla är ju förstås inte lika freaky som jag med att allt ska matcha och det är ju inget man MÅSTE göra :)

Vid det här laget hade vi kommit fram till att vi skulle gifta oss i Strömsbro kyrka. För er som inte vet, är Strömsbro ett idylliskt, grönt litet område i Gävle med en genomrinnande å, gamla vackra hus och en vacker vitmålad kyrka mitt i samhället. Här har jag haft flera av mina skolavslutningar så det kändes verkligen så hemma och rätt som det kunde göra för mig. Lördagen den 17 juni blev datumet och vi valde att ha den efterföljande festen på Hillegården- en vacker gammal faluröd byggnad på landet, några kilometer ifrån kyrkan. (Notera hur väl kyrka såsom festlokal stämmer överens med färvalet ;)
Hemma i Sverige visste fortfarande ingen någonting, förutom våra familjer då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar