söndag, juni 07, 2009

Bröllopsnostalgi

Junimånad är en sån fantastiskt ljuvlig tid. I hela mitt liv har den här månaden varit förknippad med glädje och förväntan. Sverige är som allra vackrast just nu med all sin nyutslagna grönska. Det är skolavslutningarnas och den svenska flaggans månad, man har hela sommaren framför sig och det är den populäraste tiden på året att gifta sig.
Det var aldrig självklart för mig att ha ett junibröllop, men nu i efterhand är jag väldigt glad att det blev så. När jag tittar tillbaka på alla kort som är tagna på den stora dagen, så är det så vackert, så vackert med allt det gröna runt omkring.
Den 17 juni firar Erik och jag vår tredje bröllopsdag tillsammans… Vårat bröllop för tre år sen var underbart och när jag tänker tillbaka är jag så otroligt tacksam och glad över att det blev en sån härlig dag att minnas. Nu när det börjar närma sig årsdagen så blir man lätt nostalgisk och tänker tillbaka en hel del på hur det var då, den här tiden i juni för tre år sen. Hur det kändes, vad man oroade sig över och hur mycket man samtidigt längtade efter dagen med stort D.
Det är många av er som läser min blogg som jag lärde känna först efter vårat bröllop och var därför inte med om den här lilla eran. Därför skulle jag vilja berätta lite grann om det för er. (Och för alla ni andra som var med också naturligtvis :)
Jag tar det från och med allra första början, med frieri och allt, ända fram till bröllopsresan. (Dessutom är det lite mysigt att själv få tänka efter och repetera allt för sig själv en gång till... Dagen kommer ju aldrig tillbaka.
Nu börjar vi! :)

2 kommentarer:

  1. Ååå ja verkligen en dag att minnas tillbaka på!

    Kommer ni vara i Sverige något nästa år? På sommaren? Tänkte faktiskt i så fall försöka planera in så att ni skulle kunns komma på vårt bröllop, om det nu blir nästa år då...

    Håå tänk att vi oxå skulle firat treårig bröllopsdag i år <3

    kram

    SvaraRadera
  2. Ska bli roligt att få läsa om ert bröllop och se bilder :) Kram

    SvaraRadera