söndag, juni 21, 2009

Sveadal, Del 1

Klockan 05.00 igår morse så skulle bilen avgå från våran parkering. Nåde den som försov sig! Klockan 05.30 rullade vi iväg och det var ändå hyfsat hurtigt tycker jag. Målet var den lilla svenska stugbyn Sveadal i norra Kalifornien. Det skulle ta fem till sex timmar att köra! Nåväl, vad gör man inte för lite svensk midsommarstämning när man lever sitt liv på andra sidan jordklotet. På vägen dit stannade vi på frukostrestaurangen Dennys och käkade. Vid ettiden kom vi äääntligen fram till Sveadal, efter att ha kört genom milslånga skogspartier, över kullar och genom dalar. Och vi kom fram PRECIS lagom till att det sprack upp och blev soligt och fint. Ja, man kör och kör och kör genom ett Sverigeliknande vildmarkslandskap, och så plötsligt har man nått den stora SVEADALentren och därmed entrar man ett område fullt med picnicfiltar, björkar, svenska flaggor och midsommarstång på en äng. Det var nästan som att hitta en hemlig sekt mitt ute i skogen...Haha.
Vi var ett helt gäng som var där tillsammans: min man Erik, Eriks bror Marcus, Eriks mamma Elisabeth, (dom är oxå här på semester) min syster Julia, min andra syster Petra, hennes pojkvän Todd, min kompis Stina, hennes kille Josh, och så jag då förstås.

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni hade det riktigt mysit.. synd att vi inte kunde åka med :( Kanske nästa år när Abbie är lite äldre :)

    SvaraRadera