måndag, maj 18, 2009

Jordbävning!

Vem bosätter sig på ett ställe där jordbävningar, skogsbränder, rädsla för terroristattacker och gängkrig är en del av vardagen- Jo, vi! Stackars mamma, alltid har hon nåt nytt att oroa sig för...

Jag stod i köket och pratade i telefon med Christine Holm som befann sig på ett motellrum i Arizona, när Erik, som satt i en av fotöljerna, plötsligt ropade: "jorbävning, jordbävning!" Och jag reagerade med att genast ropa vidare till Christine i telefon: "jordbävning, jordbävning!" CH svarade med ett frågande: "eeh va?" :)
Jag såg hur golvvasen som stod bredvid mig med blommor skakade och blommkvistarna åkte fram och tillbaka i luften. Konstigt nog kände jag inte nåt från golvet där jag stod, men Erik säger att han kände hur stolen han satt i skakade.
Det hela var över mycket snabbt (ca 10 sekunder) och tv- nyheterna var inte sena med att meddela att jordbävningen med centrum vid Los Angeles internationella flygplats (LAX) var på 5.0 på richterskalan. Föreställ er om man precis hade klivit av flygplanet och marken började dundra under fötterna; välkommen till Kalifornien lixom!
Vi bor en bit söder om L.A och eftersom vi kände skaket ända här nere, så måste det har varit riktigt läskigt om man befann sig i kärnan av det hela!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Befinner mig just nu i Los Angeles och googlade på jordbävningen som även vi kände av igårkväll och fick upp ditt inlägg då. Skönt att det är lugnt nu!

    Tänkte kolla eftersom jag ändå befinner mig inne på din blogg, om du har några tips på bra outlets som vi bör besöka? Är ute efter jeans och billiga märkeskläder för både killar och tjejer.

    Tacksam för all hjälp!
    /Cecilia

    SvaraRadera