onsdag, maj 20, 2009

Gulliga Stina ♥

Jag förstår att ni är nyfikna på vår nya familjemedlem, som jag lovade att berätta mer om. Anledningen till att jag har varit väldigt fåordig om den saken, är att allt tog en oväntad vändning så fort vi kom hem från räddningshemmet... Det visade sig snabbt att vår lilla katt var snuvig; den nös och hade rinnade nos och det blev snabbt värre... Så det första vi var tvugna att göra var att ta den lilla rackaren till vetrinären. Där fick vi reda på att kissen hade hög feber och det skrevs ut antibiotika och nåt annat, som jag inte kommer ihåg vad det heter. Så nu ska vårt lilla gull äta medicin morgon och kväll i 10- 14 dagar... Ingen drömstart precis, men ett åtagande är ett åtagande och nu ska vi sattsa allt på att den här lille katten ska bli frisk! Det tog inte lång tid innan både Erik och jag var totalt fäst vid det lilla livet och nu ska vi hjälpa den så gott vi kan. På grund av detta har det kännts olustigt att visa upp bilder på den och dyligt, OM nåt hemskt skulle hända.... Bevare mig väl. Så jag väntar några dagar med det. Men vi tycker oss redan se framsteg tack och lov. Katten äter i motsatts till första dagen ganska friskt nu och det borde ju vara ett bra tecken!

Vi ska ju nu mitt i alltihopa till Las Vegas i två dagar och det var planerat så att grannen skulle mata kissen då. Men nu behöver den ju plötsligt medicin, så då ville vi inte fråga grannen om den saken, så underbara Stina ska rycka in och komma och ge den vad den behöver, samt gosa med den när vi är borta. TACK Stina!!! Jag är så glad att jag har dig!

1 kommentar:

  1. Du är la för gullig :-)

    Jag är så glad att jag har dig oxå
    och ta hand om kissen gör jag bara med glädje*

    SvaraRadera