fredag, juni 12, 2009

Möhippa, Del 3


Efter myspyset i Boulongersskogen, slapp jag inte undan ett varv på stan iklädd min tiara och bärandes på min pokal och tröllspö... På stan träffade vi bland andra min gamla klasskompis Fredrik Nyberg. Det var festligt!
Dagens överraskningar såg aldrig ut att ta slut. Nästa happening ägde rum på ett stängt Make Up Store, där vi fick ha butiken helt för oss själva i två timmar. Alla flickors dröm! Vi åt lite snacks där och drack lite vin medans vi njöt av sminkprodukterna. Camilla frågade mig om jag tyckte att någon tjej som borde vara med idag, fattades. Jo... Det var ju en tjej som inte hade varit med under dagen, det hade jag ju faktiskt tänkt på. ”Kolla i garderoben då!”, sa Camilla och då gjorde jag det. Helt galet! Ut kom Therese! Ännu mer skratt och ännu fler glädjetårar fälldes.
Sen var det dags att gå igen, nu mot nya mål. Men precis innan avfärden, så satte alla på sig fina rosa sidenband och knöt i midjan, och jag fick ett vitt sidenband. Det var dags för finmiddag!
Vi hamnade på favoritrestaurangen Helt Enkelt där specialdukade bord stod och väntade på oss. Det var vita dukar med röda rosblad och silverringar utspridda på bordet. (Bröllopets tema!) Jag var mållös över all planering som lagts på denna dag, allt för min skull. Vi avnjöt en underbar middag med rödvin och ljuvlig mat.

Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar