måndag, juni 08, 2009

Bröllopsplanering

Erik hade ställt frågan och jag hade sagt ja. Nu väntade en massa planering...
När man ska till att gifta sig är det inte några få val man ställs inför. Nej, det är många kan jag tala om! Till exempel:

* Vill vi ha Sverigebröllop/ utomlandsbröllop?
* Ett stort bröllop/ litet bröllop?
* Vilken tid på året/ vilka datum har vi tänkt oss?
* Hur mycket pengar vill vi lägga på vigsel/fest?
* Vill vi ha ett kyrkbröllop/ borglig vigsel?
* Vill vi ha ett tema och i så fall vad?
* Vilken ton vill vi att bröllopet ska ha?
* Hur formellt ska bröllopet vara?
* Behöver vi ta hjälp av folk?
* Vad ska vi prioritera?
* Vilken musik ska vi ha? Liveband/DJ?
* Vilken mat ska vi ha? Buffe/ Servering?

Ja, en hel del beslut var det att ta, men ni som känner mig väl förstår att jag bara njöt i fulla drag av den här lilla fasen. Att planera bröllop är helt fantastiskt roligt! Om man har en lite större vigsel och fest så är väl det normala att förbereda allt under ungefär ett års tid för att man inte ska stressa ihjäl sig... Vi gjorde det på tre månader. Visst blev det stressigt frammåt slutet, men det gick!
Om du går i bröllopstankar, rekommenderar jag verkligen att bli medlem på brollopstorget.se; en mötesplats för alla blivande brudar där man kan få svar på och frossa i precis allt som har med bröllop att göra. :)

1 kommentar:

  1. Sheise!! 3mån..?? Det va inte illa det :) Mycket imponerande :) Vi har pratat om att ha bröllop nästa år och jag vet absolut inte var man ska börja. 1000 grejjer att planera jö :/

    SvaraRadera