söndag, mars 01, 2009

Vinprovning, Del 1






Vilken fantastisk dag det var igår! Vi var sådär spralligt glada på morgonen som man är, när man vet att man har en hel ledig lördag framför sig fylld med en massa skoj. Toket började redan när vi precis hade stigit på den lilla minibussen som skulle ta oss runt på Temeculas vingårdar. Vi kom av nån anledning in på ämnet "studenten" och Stina utbrast: "jag var nog fullast på studenten jag." Och jag kontrade genast med "nehej du, det måste ha varit jag det!" Och Emmelie i sin tur sa lite för högt: "JAG var garanterat fullast!" Då vände sig en tjej om som satt längst fram i bussen och sa till oss på engelska: "Åh, är ni svenskar?" Haha! Hon kunde själv inte prata svenska, men kunde förstå språket. Ja, vad kan jag säga, svenskarnas rykte i världen som lössläppta festprissar fortsätter att florera... =/
I flera timmar åkte vi alltså runt på olika vinerier och fick provsmaka både det ena och det andra vinet. Det ingick även lite vinskola. Omgivningarna var gudomliga och var som tagna ur nån Falcon Crest-liknande roman. (Klicka på bilderna för större!) Lite mer sofistikerade och världsvana än innan (och lite mer onyktra ) steg vi av bussen på eftermiddagen och svslutade kvällen på den italienska restaurangen Olive Garden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar