söndag, mars 15, 2009

Gröna Huvudbonader



Snart är det St. Patricks Day här i USA. Det är en Irändsk högtid som går ut på att klä sig från topp till tå i grönt och så äter och dricker man bara gröna saker. I år infaller den dagen på en tisdag, vilket är lite synd, för kombinationen att gå ut och dricka grön öl och gå upp och jobba/skola dagen efter är ju inte så lyckad direkt. Men man kan ju faktiskt nöja sig med EN grön öl. (Undrar förresten om dom serverar grönt vin?) Nåja, vi får se! När jag var inne på ljuvliga Target sist, så hittade jag de här fräcka huvudbonaderna för bara en dollar styck. Ölhatt till Erik och fyrklöversdiadem åt mig. En bakform i skepnad av en fyrklöver slank oxå ner i korgen. Haha, man kan ju undra vart alla kakorna är egentligen som jag förväntas baka när jag har så kopiöst många kakformar? Haha. Än så länge ligger de ärligt talat mest och dammar i ett skåp, men en dag när jag ska vara värsta pysselmamman så kommer dom nog alla till användning? :)

Igår klockan elva på förmiddagen satte jag på livesändningen av melodifestivalen på datorn! Så himla töntigt supersvenskt tycker jag att det är, samtidigt som det är grym stämning! En gång var jag själv på plats i Globen vid finalen och det var ju helt fantastiskt kul. Erik blev så uttråkad igår när vi tittade att han hellre valde att åka och tvätta bilen. Svikare! Jag tycker att vinnarlåten var helt ok. Pampig och så, den gjorde sig bra till segerkonfettin som sakta dalade ner när Malena sjöng den en sista gång. Jag läste att hon kom från lilla Sandviken oxå, ser man på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar