måndag, mars 02, 2009

Danskt Cafe



Förra veckan var jag och Stina på jakt efter semlor. Vi hade hört talas om ett danskt bageri i hennes kvarter i Seal Beach som skulle ha de små godingarna. Men tji fick vi när vi kom dit- alla semlor var till vår stora besvikelse SLUT! Så vi fick nöja oss med wienerbröd istället. Det gick ju ner det med, hehe. Wienerbröd är nåt som man inte har ätit på många år.

I hela mitt liv har jag fått små rit- ryck! Jag bara måste rita ibland lixom! Jag har alltid ett skissblock att ta fram när lusten faller på. Här är min senaste kreation, en liten älva. :)

Till sist nåt lite kul:
Jag hade precis stigit innanför dörren till vår lokala videobutik här om dagen, när jag plötsligt hörde denna konversation på svenska (!!!) ljuda i butikens högtalarsystem.

Pojke: Är du vampyr?
Flicka: (Efter en stund) Skulle du tycka om mig ändå?
Pojke: Vill du bli ihop med mig?

Jag blev så häpen att jag skyndade mig till TV- rutan för att se vad som pågick. Det visade sig vara trailern för den svenska skräckisen ”Låt den Rätte Komma In,” som gick på bio i Sverige förra året och nu alltså har kommit till USA. De andra människorna lunkade på som vanligt inne i videobutiken och verkade inte alls fatta det häftiga med svensk film i Kalifornien?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar