lördag, mars 21, 2009

Nostalgi





Fredagskvällen har jag spenderat framför YouTube, hehe... Erik däckade redan klockan nio från en hård arbetsvecka, så nåt måste man ju hitta på. Jag höll på att smälla AV av nostalgi, när jag hittade de här gamla godbitarna till filmklipp:
"Ebba och Didrik"... Jag minns som att det vore igår hur coola kläder och frisyrer jag tyckte att tjejerna i Ebbas klass hade (skipants och flufflugg- yeah!) Och jag minns såväl spänningen i "Dårfinkar och Dönickar" när Simone tittade in i kristallkulan och såg framtiden. Men MEST AV ALLT: "Den Vita Stenen." När jag var liten så inspirerade den serien mig till att gå ut på gården och hitta min egna lilla magiska, vita sten och jag införskaffade precis sånna fina, vita skor som den söta tjejen i programmet har. Jag kommer ihåg att det lät så himla mysigt när flickan gick på grusgången med dom där blanka skorna...
Titta, minns och njuuuut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar