onsdag, mars 25, 2009

Grattis Bloggen!


Trots att det bara är sånna som vi känner (?) som läser den här bloggen, så har den ändå 40 läsare per dag! Det tycker jag är bra =D Jag har ju inte ens gjort reklam eller nåt för den menar jag.

Jag råkade höra en diskussion häromdagen i skolan om nån som kände nån som behövde gå ner i vikt.

Tjej 1: Alltså, vad kan man typ äta då om man ska vara nyttig?
Tjej 2: Jaaaa.... Alltså russin är ju bra! Dom innehåller ju socker men är bättre än godis!
Tjej 1: Jaha!
Tjej 2: Och så är det bra att äta sån här naturell yogurt... Det är bättre än t.ex jordgubbssmak. Och man kan ha i råa havregryn!
Tjej 1: Ha i vaddå sa du, råa havregryn? Vad är det för nåt?
Tjej 2: Ja men det finns lixom på mataffären. Jag menar alltså inte gröt utan "havregryn" heter det bara. Sen är det ju bra att alltid ha en frukt med sig om man blir hungrig.
Tjej 1: Men tack! Vilka bra tips!
Tjej 2: Äsch, det var så lite!

Sammanfattning: vi är nog ganska välinformerade vad gäller kost och hälsa i Sverige,i jämförelse med amerikanarna, hehe...


Det närmsta dygnet väntar bara matte, matte och ännu mera matte.... Urk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar