lördag, januari 24, 2009

Saknar




När man har varit borta från Sverige så länge, så är det kanske inte så konstigt att man då ser hemlandet med nya ögon och från ett nytt perspektiv. För att kunna se allt det underbara som Sverige har att erbjuda så var jag personligen alltså tvungen att vara borta från landet i flera år. Från hälsosynpunkt så är Sverige fantastiskt. Jag saknar närheten till naturen där, att bara snöra på sig skorna och ha mängder av promenadleder att välja på. Här där vi bor nu så går jag visserligen ut på mina sträckor, men trottoarerna är så smala att så fort man får möte så får en stiga ner på den högtraffickerade gatan. Jag saknar Sveriges utbud av hälsosamma frukostprodukter. Efter tre hela år här borta, så hittade vi äntligen riktigt mörkt bröd. Detta var i en specialbutik, där de har konstiga livsmedel från hela världen. I en vanlig livsmedelsbutik finns ingen som hellst antydan till mörkt bröd. Vanlig yogurt med låg socker och fetthalt går inte att få tag på här, utan den produkten innehåller skyhöga mängder av det ena eller det andra. Nåväl. Här ska inte bara klankas ner. En sak som jag verkligen gillar med USA, är hur trevliga alla människor är som man möter ute på sina motionsrundor. ALLA hejar glatt eller säger godmorgon och DET kan svenskarna behöva bättra sig på, alltså att inte vara så rädda för varandra.

1 kommentar:

  1. haha ja du har så rätt men de första två produkterna du visade kändes aningen beiga, för mig... /jollie

    SvaraRadera