onsdag, januari 21, 2009

American Girls Place





När vi var i L.A i helgen så passade jag oxå på att lura in Erik på detta ställe- American Girls Place. Det här plejset är så amerikanskt som det nånsin kan bli och är (nästan) alla flickors dröm. Här inne handlar allt om dockor och det är inte vilka dockor som hellst, utan man väljer ut en av väääldigt manga, som mest liknar en själv. Här är alltså min docka om jag skulle ha en! Halvlångt blont hår, ljus hy och blå ögon alltså. När man har valt ut sin docka så finns det då en uppsjö av möbler till henne att välja bland, samt kläder, böcker, you name it! Här finns även en hårsalong för dockorna, ett docksjukhus samt ett superfint cafe med speciella stolar för dockorna bredvid de vanliga sittplatserna. Förutom dockorna som liknar en själv, så finns det även en serie med dockor från olika tidsepoker. Här på bild är oxå svenska "Kirsten" med fin midsommarkrans. Galet amerikanskt som sagt, men jag köper faktiskt den här mysiga ideen, tjejig som jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar