tisdag, september 01, 2009

Svenska Prinsessan i Trubbel

Sådär ja...Då har The Swedish Princess varit ute och gjort vägarna osäkra igen... Idag blev jag "pulled over" av en polisman- IGEN! Tredje gången gillt! Fast det var ju faktiskt mer än ett år sen sist och den här gången klarade jag mig bra... :D
Jag var på väg hem från jobbet på eftermiddagen när jag märkte att en polis körde bakom mig rätt länge. När jag svängde in till mitt bostadsområde så gjorde han oxå det OCH satte på blåljusen! Jag tänkte bara vad har jag gjort NU då och fortsatte köra lite sakta i fall det inte skulle vara jag ändå och polisbilen skulle köra om... Men han följde efter och då var jag så nära hem att jag valde att parkera i garaget, haha. Sen gick jag ur bilen och frågade polismästaren vad som var fel. Då möttes jag av en polis som flabbade så mycket att han han inte kunde hålla en seriös, myndig och respektfull ton. Han fick i alla fall fram "jag har aldrig varit med om nån som har tagit sig tid att parkera i sitt garage när jag beordrar dem att stanna." Jag fyrade av mitt charmigaste leende och sa "ursäkta, men jag var ju faktiskt nästan hemma ändå så..." Då fick han ännu svårare att att hålla sig för skratt men harklade sig och sa " Jooo, förstår du, jag stoppade dig på grund av att jag tyckte det stod JUNI på dina registreringslappar där bak och därmed så hade dom ju gått ut... Men nu ser jag minsann att det står AUGUSTI klart och tydligt här och i och för sig gick dom ju ut igår men det är ju inte så farligt...Så bra! Då får jag be om ursäkt för det lilla missödet då. Tack för mig!"

Jag undersökte genast om klistermärket där bak på bilen gav ett otydligt budskap men jag kunde bara se ett stort och tydligt augusti med knallblå bokstäver. Idag blev det i och för sig september, men juni??? Kanske var kommisarien bara lite intresserad av att veta var den svenska prinsessan bodde? ;)

3 kommentarer:

  1. Fy fy Martina, buse där! :)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Jag dör av skratt!!!!! -Ja vem om inte just Du skulle kunna få till något liknande! :)
    Ha, ha! "...tog sig tid att parkera i sitt garage då jag beordrar dem att stanna". Hi, hi! :)

    SvaraRadera
  3. HI hi HI jättegullig episod !!!!!
    Vi fick oss ett gott skratt.
    Det tackar vi för.
    Kram
    Marcus Colta och Elisabeth

    SvaraRadera