lördag, september 05, 2009

En Riktig Skolrysare

Nu har ju höstterminen kört igång i skolan och det är fullt upp. Jag ska försöka bemästra fem klasser samtidigt (fyra är fulltid). Det känns jättekul och jag är motiverad. Anyway, den klass som jag mest av allt ville gå: Adobe Illustrator, vilket är ett teckningsprogram på datorn, var nära att inte bli av alls. Det krävdes 20 personer för att klassen skulle bli av och första dagen satt det 18 elever där i klassrummet. Klassen började kl. 10.30 och rektorn hade hälsat att kl. 11 så skulle kursen ställas in om inte två till anmälde sig. Besvikelsen var total för alla där inne eftersom alla verkligen såg fram emot att ta den här roliga kursen. Alla började springa runt som galningar för att få nån i korridoren att anmäla sig och så så vis rädda kursen. Klockan blev fem i elva och ingen hade gjort nåt framsteg. Tunga suckningar hördes runt om i klassrummet och vissa var lätt panikslagna eftersom de behövde den här kursen för att kunna komma in på ett universitet till våren. Plötsigt ringde rektorn och sa att vi hade till klockan 1 på oss att fixa fram två till elever. Då uppstod nytt hopp och folk började återigen springa runt som tokar för att leta på folk som ville gå kursen. Klockan närmade sig till slut 1 och vi hade hittat EN kandidat... Det var som en riktig filmrysare faktiskt. Klockan fem i ett var hoppet än en gång nästan ute och besvikelsen låg som ett tungt moln över klassrummet. Då, klockan två minuter i ett, klev det nån tjomme in och frågade om det möjligtvis fanns en plats över? Han fick en stor applåd och hurrarop till svar och tittade sig förvånad omkring. Klassen var med andra ord räddad! Jag var så lättad eftersom jag sett fram emot att få lära mig mer om det här programmet så länge (kan redan lite basics). Nu ska klassen ha pizzaparty nästa lektion, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar