tisdag, september 15, 2009

Passion För Kloka Ord

Jag är mycket svag för kloka, tänkvärda och vackra ordspråk, meningar och ord. Jag vill omge mig med fina ord överallt och hemma hos oss syns det lite varstans i vår inredning. En del skulle kanske kalla mig rolig, men bokstäver är bland det finaste jag vet. :D Man kanske skulle ha blivit svenskalärare? Det skulle jag trivas bra med, men i slutändan vill jag mycket hellre jobba med bokstäver i konstform, som typografi tillsammans med bilder och design.

Jag samlar de bästa ordspråken som jag hittar, i en speciell mapp på datorn, alla indelade i olika kategorier. Man vet aldrig när dom kan komma till hands- en dag kanske man vill göra en egen tavla? Man kanske vill skriva ett fint kort till en vän? Min familj är likadan, de gillar oxå kloka ord som man kan jämföra det verkliga livet med.
Här är septembermånads budskap från min almanacka! Bra va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar