fredag, september 25, 2009

En Höst Full Av Förändringar

Det var länge sen så här mycket förändringar ägde rum samtidigt i mitt liv... Jag har längtat efter nya upplevelser och nya intryck länge, och nu är jag vid den punkten.
Till exempel så går jag den här terminen på en ny skola än förrut. Det är en systerskola med min gamla, men ligger på ett helt annat ställe och känns helt annorlunda. Anledningen till att jag bytte var att min gamla skola inte kunde erbjuda några kurser längre som intresserade mig. Så många nya intryck har det varit med att lära sig hitta överallt, bekanta sig med alla nya klasser, osv.
Dessutom så har jag slutat på mitt jobb som nanny, som jag har haft huuuur länge som hellst... Men nu har stunden kommit då familjen jag har jobbat hos inte behöver mig längre, för barnen har blivit stora och har fått körkort. Det behövs ingen som kör dem till deras aktiviteter och restauranger längre... :) I går var jag och åt avskedsmiddag med familjen på ett grekiskt ställe. När jag åkte därifrån sen på kvällen, så kändes det verkligen som att jag nu stängde dörren för alltid till nånting som länge har varit en stor del av mitt liv. Lite vemodigt var det allt... Men det är time to move on, helt enkelt och det känns jättebra!
Under hösten blir det till att hitta ett annat extrajobb, men tro inte att jag sitter sysslolös! Nej då, jag studerar på 125 % takt så nog har jag att göra allt och mer där till...
Fler förändringar vankas oxå inom kort, men det tar vi en annan dag. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar