torsdag, september 24, 2009

Alla Älskar Anna Anka


...Eller var det kanske tvärtom? Haha. Enligt Aftonbladets hemsida samt mailande vänner, har jag förstått att serien "Svenska Hollywoodfruar" är den största TVsnackisen hemma just nu. Roat har Erik och jag tittat på de två första avsnitten och kommer nog alldeles garanterat att se de två sista oxå. Citatmaskinen Anna Anka är ju en historia i sig och hon håller ju på att provocera ihjäl det svenska folket med alla sina åsikter. Vilket monster.
Agnes- Nicole tycker jag är rätt tråkig att följa, medan min stora favorit är Maria. Klart hon verkar puckad, haha, men jag tycker hon är STÖRTSKÖN. Hennes uttalanden med Bollnäsdialekt gör att vi bara sitter och ler framför datorskärmen! Exempel, Maria med gravallvarlig min:"jag har hört att man inte ska ha juveler när man surfar, för det kan distrahera hajarna... Dom kan vilja komma fram och ta en tugga". Och: Barnen tjatade så hemskt efter en hund... Och jag sa nej nej, men sen tog det inte lång tid- kanske en timme- innan jag gav med mig". Säga vad man vill om Maria men hon verkar i alla fall genomgod och mysig på nåt sätt! Tror det är för att hennes dialekt påminner mig om hemma... Lite bonnigt sådär lixom :)

Ja, inte lever jag ett liv i lyx här borta i L.A, men ändå känner jag igen mig i vissa saker i serien... Trots allt är ju jag oxå en knallblond, svensk fru boendes i södra Kalifornien. Jag känner igen mig i den stora längtan efter svenskt smågodis och ostkrokar (Maria var för övrigt den första förutom mig som jag har hört som säger ostkrokar och inte ostbågar.) Vidare känner jag igen mig i att sitta och vänta på kärt besök från Sverige och att pynta med flaggor och dyligt inför dess ankomst... Jag blev faktiskt tårögd när jag såg det!
Och hur bekant det känns att alltid kunna ta till det hemliga språket svenska när man inte vill att nån ska fatta vad man säger.

1 kommentar:

  1. hahahaha hon med ostkrokarna tycker ja e skönast för hon känns så efterbliven å säger så onödiga meningar på nåt sätt hahah! /jolle

    SvaraRadera