fredag, september 18, 2009

Daisys Hårda Vecka

Ok, så jag bloggar om min katt RÄTT ofta men nu är det ju så att hon är min lilla bäbis så då blir det ju lätt så! :D

Daisy har haft några hårda dagar nu, stackarn. I förrgår så försvann hon plötsligt! Vi hade inte haft några dörrar öppna så hon måste ju vara inne? Vi letade och letade överallt och verkligen finkammade hemmet, men hon kom inte! När vi pinglade med hennes favoritpingla och det fortfarande inte hördes ett ljud så blev blev vi jätteoroliga. För en sekund började jag nästan att tro på spöken. :) Men så hörde vi ett svagt jamande från köket plötsligt och det kom ifrån skafferiet! Det hade vi ju glömt att titta i. Jag öppnade dörren och ut rusade Daisy! Hon var jättesur över att ha suttit där inne i en kvart, haha! Jag hade inte märkt att hon sprang in när jag hämtade nåt ätbart en stund tidigare...
Och i natt... Då låg hon och snusade och sov vid mina fötter hela natten så gulligt, så gulligt... Det vill säga tills att jag i sömnen sparkade ner henne på golvet. Jag vaknade av det och tog genast upp henne för att gosa och säga förlåt men då ville hon sova nån annan stans- no wonder! Vilken morsa man är va! Haha...
Vi har kompenserat dessa mindre trevliga incidenter med extra mycket kärlek och gos i alla fall. Hoppas Daisy inte får några bestående men. :)

Foto: Christine Holm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar