måndag, november 02, 2009

V

Jag avled nästan för jag blev exalterad när jag här om dan såg att den gamla TV- serien V ska börja sändas igen fast i ny, modern tappning... Jag följer inget på amerikansk TV, men jag kan meddela att det nu blir andra bullar. :D
När jag var liten så var V det bästa jag nånsin hade sett. (Ett gäng utomjordingar som ser ut som supermodeller men som egentligen är ödlor innuti, anländer till jorden i ett gigantiskt rymdskepp och planerar att sakta men säkert att ta över jorden, utan människornas vetskap.) Jag och barndomsvännen Emma Sundqvist ville inget hellre än att äga en varsin V- dräkt som vi kunde gå omkring och vara coola i...De röda fodralen med de svarta stövlarna var verkligen det snyggaste vi visste. Vi ville vara den onda men vackra Diana med de höga kindbenen, eller den goda Julie som blev tillfångatagen av utomjordningarna. Jag minns att en annan vän- Paula Holm- inte fick titta på den otäcka serien för sina föräldrar, så vi tittade i smyg hemma hos mig på lördagkvällarna.
Nostalgi på hög nivå alltså!
P.S Jag vet vad jag ska vara nästa Halloween D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar