tisdag, november 24, 2009

Martina- Nya Bridget Jones

Jag tänker ofta att jag skulle kunna vara huvudrollen i nån film, typ en romantisk komedi. För ungefär varje dag så är jag med om saker som utan problem skulle kunna vara en scen i en sådan. Jag har väldigt ofta en ny rolig historia om mig själv att berätta- intressanta möten med olika människor och konstiga situationer. Vidare så har fått höra att jag är både elegant och lite klumpig på samma gång, haha! Tänk er en katt som spatserar med svansen i vädret på en badkarskant och plötsligt ramlar i vattnet- det är jag!
I alla fall så var Erik och jag ute och spatserade här om dagen i Old Towne Orange... Det var en solig eftermiddag och vi promenerade runt och tittade på vackra hus. Det ser verkligen ut som kulisser där för omgivingarna är från 20- talet och frammåt. Jag hade höga kilklackar på och höll Eriks nyinköpta iskaffe i handen när jag plötsligt såg en stor gyttjefläck på marken. Nästa scen jag minns är att jag ligger på marken i gyttjepölen med uppskrapade händer och iskaffet utspillt över hela gatan... Det gjorde fruktansvärt ont men jag kom ju snabbt på fötter så att ingen skulle se, haha! Sen haltade jag omkring på min onda fot i två dagar. (Nu är jag helt återställd igen.)
När det kommer till kritan så tror jag att många är lika klumpiga som jag, bara det att de håller tyst om det och jag väljer istället att bjuda lite på mig själv :) Jag anser att inget berikar livet så mycket som ett gott skratt!

Här är lite kort som vi hann ta innan olyckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar