onsdag, november 11, 2009

Finaste Julbyn

...Kommer ni ihåg att jag pratade för några månader sen om att börja samla på en julby? Jag har inte släppt dom tankarna... Det är precis vad plånboken behöver, hihi!
Nej, verkligen inte men jag säger inte att jag ska ha alla hus på en gång. :)
I alla fall så finns det inte en eller två julbyar att välja på här i USA, ooo nej! Det finns kanske 20- fula och fina, billiga, och dyra, slarvigt målade eller proffsigt gjorda. Så jag har tittat runt ordentligt, varit riktigt kräsen och fastnat för den här byn som säljs hos kedjan KOHLS. Superfin och till ett hyffsat pris! Det är till och med människor inuti rummen i husen, med belysning förstås! Jag är helt såld på miniatyrer och det har jag fått ifrån min gulliga mamma.

Jag vill inte sända ut fel budskap med att jag gillar en massa plotter och massor av pynt! Tvärtom- jag är en person som vill ha det stilrent och fint hemma; men det kan bli jättefint om man samlar plottret till ett och samma ställe, (som den här byn) och sätter den på ett bord med en massa träd, fejksnö, belysning och grejer... Kanske med ett tåg som åker runt... Kan ni se framför er vad mysigt? :D

2 kommentarer:

  1. borde finnas en cocacolalastbil :D /jolle

    SvaraRadera
  2. "Erik kan inte ha det lätt" sa just Björn då jag skrollade förbi detta inlägg. :)

    SvaraRadera