torsdag, november 19, 2009

En God Släng Av Humor

Jag är tacksam över att ha så många roliga människor i mitt liv. Två av dem är 1) min vänninna Paula 2) min bror Jeff. På min födelsedag så hade de båda skickat riktig post, vilket är nåt jag uppskattar oerhört mycket. :D Sånt är mycket charmigare än elektroniska mail! I alla fall- av Jeff fick jag hela tre födelsedagskort, haha, varav ett var ett julkort. På baksidan stod det: "det här kortet är bara till för att fresta dig med julen!" Hahahaha! Han och jag är nämligen helt jultokiga. Så då fick jag mig ett gott skratt. Som uppvärming då till vad som komma skulle... I nästa kuvert låg nämligen en riktig överraskning... Det var från den gamla tokan Paula (som jag har kännt sen jag var sex år) och det visade sig vara en gammal berättelse som hon och jag skrev när vi var tio år och inte hade nåt bättre för oss... Sen dess har jag inte sett skymten av den sagan även om Paula och jag har pratat om den ofta. Den har under alla år legat gömd djupt nere i nån kartong uppe på nån vind. Nu hade i alla fall Paula flyttstädat och på så sätt hittat den här gamla storyn igen. När jag vecklade ut papperslappen med berättelsen så var jag så trött där på morgonen och inte direkt på skratthumör, så jag tänkte först att jag skulle spara den till sen. Men jag kunde ju inte hålla mig utan började läsa... Redan efter en endaste rad så skrattade jag så att jag grinade. Det tog mig nog tio minuter att komma igenom en enda A4sida av text för jag skrattade så fruktansvärt. Erik trodde allvarligt att jag hade fått nåt fel. Jag säger bara vilka komiker vi var! Redan då!

Här är ett utdrag ur berättelsen och ni kan då snabbt tyda var nivån på alla skämt ligger: (åter igen- kom ihåg att vi hade uppnåt en ålder av ringa tio, elva år när storyn skrevs)

"Albert är en retad och renlig gosse på elva år. Ingen tycker om honom utom hans mamma. Det märks för hon brukar ge honom en brödbit ibland. Albert är en glömsk pojke. Idag har han glömt att öppna ögonen..."

1 kommentar: