lördag, november 22, 2008

Jag Vill Ha Ett Djur


Igår när Stina och jag gick i affärer, så valde vi ut djurbutiken som vårat första stopp. Skönt med nån som är lika djurbiten som en själv! Det första som mötte oss var den här sjukt söta hundvalpen. Han tittade på mig med sina stora valpögon som sa "ta hem mig! Låt mig få bo hos dig och Erik!" Rasen heter Cavalier King Charles och är min absoluta favorit. Den är lagomt stor, har ett bra temperament och är bara så innerligt gosig och gullig. Om vi nån gång skaffar en hund så kommer det defenitivt att bli en sån här. Butiksinnehavarna vet precis vilka knappar de ska trycka på för att få en att omöjligt kunna motstå att ta hem de små liven. Dom håller dem i små burar, vilket är väldigt grymt. Jag tror aldrig att det här skulle tillåtas i Sverige. Stina och jag vet att man inte ska uppmuntra sånna har grymheter genom att köpa djuren, men vi fick ändå stålsätta oss båda två för att inte släpa hem och på så vis "rädda" fem katter och hundar var. En sak är då säker- jag vill ha ett djur och det snart!

1 kommentar:

  1. vad konstigt med katter & hundar på ett zoo! som man ser på film typ bara o_O jag vill också ha ett djur. Det är emot min natur att inte ha nåt lixom & nu har jag fått nog! ska jag bo hemma ett år till så köpter jag ändå! :( kram

    SvaraRadera