söndag, november 16, 2008

En Dag på Stranden






Här i södra Kalifornien fortsätter bränderna att härja men nu har de sökt sig åt ett annat håll än vad vi bor. Igår kväll såg jag att hela området som familjen som jag jobbar hos hade blivit evakuerat, men jag vet inte säkert eftersom jag inte får tag på dom. Det är ruggigt att se vilken enorm förödelse elden har orsakat och jag kan inte ens tänka mig vad fruktansvärt det måste vara för familjer som har förlorat precis allt. Som jag berättade, så var vi på stranden igår, närmare bestämt Laguna beach. Den här hösten har varit rekordvarm och mina nyinköpta höstkläder ligger bara och dammar i garderoben. Jag har riktigt längtat efter soliga, kyliga dagar så att man får sätta på sig nya koftan och få en anledning att dricka varm choklad, men det ser ut som att vi får vänta på det. Man ska uppskatta vad man har och det vore ju faktiskt skam att klaga på strandväder i november. Helt supernice var det igår- Erik läste bok och jag gjorde läxor till ljudet av vågornas brus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar