fredag, november 28, 2008

Det här är Jag


En av alla miljoner uppgifter som vi har haft i skolan den här terminen, är att göra ett självportrait i form av ett collage. Jag väljer att visa mitt här, eftersom jag fick så bra kritik för det. (Klicka på bilden för att förstora!) Klippa och klistra, hehe, sånt håller jag på med på min högskoleutbildning. Men jag fullkomligt älskar det och det är faktiskt en rätt seriös kurs, med färgteori och designlära.
Färgerna cerise och limegrönt valde jag för det är min absoluta favorit färgkombination. Kransen på bilden representerar min svenska nationalitet (midsommar) och en dalahäst kan oxå ses bland föremålen. Jag älskar katter, att rita och att läsa. Äpplet visar att jag vill och försöker vara en hälsosam människa och godiset visar att jag samtidigt är en riktig godisråtta... Som de flesta tjejer är jag galen i kläder och skor och min rosa dator har jag med mig exakt överallt. Boken i collaget är skriven av Cathy Zielske, min favorit scrapbookare och finns hemma hos mig. Den ger mig enorm scrapbook-inspiration. Det enda jag inte fick med här var inredningsbiten, men jaja. Nu är nästa grej (och den allra sista uppgiften i den här kursen) att måla av collaget med vattenfärger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar