söndag, juli 19, 2009

Mr & Mrs Bond

På lördag ska jag gå på mitt första amerikanska bröllop! Jag förväntar mig överdådiga dekorationer och smaklösa kläder! Nejdå, jag skämtar bara.
Det är Eriks kusin Jamie som ska gifta sig med ingen mindre än... James Bond! Det här är däremot inget skämt. Karln heter faktiskt så! Han är 40 år och är född efter att den allra första Bondrullen kom ut, så det kan hända att föräldrarna blev inspirerade av actionfiguren en gång i tiden... Och hur komiskt är det inte att Mr Bond himself nu ska gifta sig med en Jaime... Jamie & James Bond, smaka på det ni.

Bröllopet har jag enligt rykten hört ska bli ganska enkelt; utomhus, nära vacker natur med buffe och så. Jag är säker på att det kommer att bli jättefint. MEN egentligen kan jag absolut inte förstå hur man- om man nu ska gifta sig och råkar heta Jamie & James Bond- kan låta bli att köra på hela Bondgrejen. Hur kan man låta bli att INTE landa bland gästerna med en helikopter lagom till cermonin, att INTE hyra in några roulettebord och att INTE ha "klädsel: Monte Carlo" tryckt på inbjudningskorten??? Det vore ju superläckert. Stämningen skulle vara sexig och sofistikerad. Man kunde smälla upp stora dukar där gamla Bondfilmer skulle stå och rulla i svartvitt. Feta cigarrer skulle delas ut och det skulle vara tjusiga drinkar och sånt.
Haha, alla är ju inte lika crazy som jag, men det är verkligen över mitt förstånd hur man kan välja att INTE göra en grej av det där. Jag menar, det skulle nog inte behöva kosta så jättemycket, bara man är lite kreativ?

1 kommentar:

  1. Coolt namn (eller inte)! Jag känner också en som heter så, en svensk kille några år yngre än oss. :)

    SvaraRadera