lördag, juli 04, 2009

Mammas Tal

Den första att ge ett tal vid middagen, var min mamma.

När amors pilar träffar rätt
Då kan det bara gå på detta sätt

Martina och Erik har idag blivit ett
Och för mig som mor och svärmor känns det helt rätt

Att se sin äldsta dotter så lycklig, så fin, så vacker
Och med en sån framtidstro
Det skänker en mor en skön inre ro

Båda ni två har gjort ett bra val av äkta hälft för
Framtiden och livet
Nu gäller det att inte ta allt för givet

Var rädda om varandra, var generös och sams
Håll inte på med massa onödigt trams

Man brukar säga: somna sams varje kväll
Och var mot varandra lite extra snäll

Nu när ni in i äktenskapet tagit klivet
Önskar jag er lycka till i framtiden och livet

Vem vet vad framtiden har i sitt sköte
Ni kanske redan på en romantisk plats har stämt möte

Ni som för varandra är så svag
Borde resa till den romantiska staden Prag

När ni nu är ett nygift par
Är det just dit som bröllopsresan er tar

Nu har jag fått säga det jag vill
Så nu tar vi en gemensam skål och önskar
Brudparet lycka till!


Vi fick alltså en bröllopsresa till Prag av min mamma! Du är bäst, I LOVE YOU!!! Lycka är att ha en mamma som du. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar