måndag, oktober 12, 2009

Snövits Nya Klänning

Jag var med i en tävling på en stor sajt på Internet. Uppgiften var att skapa Snövits nya balklänning. Eftersom jag är svag för 1) Disney, 2) flickigt samt att 3) rita, så var jag ju bara tvungen att ge det ett försök... Första pris var resecheckar för 20 000 kronor och det skulle ju inte vara fel :D
För att göra en lång historia kort, så visade sig tävlingen vara en stor besvikelse. Det var många, många fina bidrag- teckningar med mycket jobb bakom sig... Men när de tio finalisterna drogs så var det uppenbart att juryn hade dragit lott. Femåringar som hade kladdat med kritor, typ. Jättesynd tyckte många tävlande, då det verkligen inte framgick att tävlingen var mest för barn... Men, men, roligt var det!
När jag gjorde Snövits nya klänning så tänkte jag att det var viktigt att Snövits orginalfärger skulle vara dom samma... Det måste vara samma Snövitstil men lite tjusigare. Sen tyckte jag att det skulle vara enkelt och fint men ändå såklart prinsessigt och Disney, så en stor, fluffig rosett kändes rätt. Här är mitt bidrag!

1 kommentar:

  1. Ugly! Du är så vansinningt duktig! Må du blir iktigt framgångsrik i ditt framtida yrke! Pöss från malin

    SvaraRadera