lördag, oktober 24, 2009

The Princess & The Frog

Ända sen jag var liten har jag fullkomligt älskat Disney... När jag och mina syskon var små hade vi en hösttradition i min familj att varje november gå på årets nya Disneyfilm. På den tiden kom det bara ut en Disneyfilm per år och detta kändes alltid lika speciellt. Vi gick ofta hela familjen tillsammans och det var en ljusglimt i höstmörkret. Sen började det komma ut fler filmer per år och ingen av dem hade premiär i november längre. Dessutom gick filmerna från att vara mysigt tecknade till att vara 3-D animerade. För mig förlorade Disney lite av sin charm i och med det här. Det var inte det magiska, förtrollande och fantasifulla längre; utan bara actionfyllt, futuristiskt och "häftigt" istället.

Gissa om jag blev till mig när jag upptäckte den nya Disneyfilmen The Princess and The Frog som har premiär den 25 november! Den är överraskande nog tecknad precis som de gamla klassikerna- förmodligen för att matcha de andra prinsessfilmerna. Den verkar innehålla allt som en äkta Disneyfilm ska innehålla- prinsessor, prinsar, gulliga och roliga djur, slott, vackra miljöer... ja, ni fattar. En äkta Disneynörd har talat.
The princess and The Frog innehar dessutom Disneys första svarta prinsessa och det är en ganska big deal här borta i USA. Tanken är nämligen att alla små flickor ska kunna ha en egen prinsessa att kunna identifiera sig med.
Det här längtar jag efter! :D

2 kommentarer:

  1. Jag är helt klart med på att gå på premiär
    Äntligen en äkta Princess Disney film igen :)

    SvaraRadera
  2. absolut, och det er inte en vilken som helst princessa utan en africanska princessa

    SvaraRadera