torsdag, februari 26, 2009

Mer Av Martina



Till er ofattbara glädje kommer här en till bloggintervju med mig själv! Menlöst men kul!

Stjärntecken? Skorpion
Hur skulle du beskriva dig själv med tre ord? Levnadsglad, tacksam och mystråkig =)
Äger du en digitalkamera? Ja, som tappas bort/går sönder/annat, en gång per halvår
Hemsidor som jag besöker varje dag? Aftonbladet, Facebook, Dreamhouse and min blogg såklart
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Den senaste var ”A Lesson Before Dying,” som handlade om en svart kille som blev oskyldigt dömd till döden för att ha befunnit sig på fel plats vid fel tillfälle, i den amerikanska södern på 40- talet. Jag grät mig igenom hela boken för att det var så orättvist.
Vad är lycka för dig? Oj, det är så mycket. Att spendera en ledig dag med dom jag tycker om, eller när solen visar sig efter flera gråa dagar, eller ibland när jag hittar det perfekta plagget =)
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nej
Favoritmat? Italienskt
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Läskiga berg och dalbanor
Fem saker du gillar att göra? Förutom att umgås med familj och vänner: läsa böcker, styla hemmet, shoppa, brodera, scrapbooka
Vilket är ditt drömresmål just nu? Hawaii tror jag. Annars är jag bra sugen på Italien
Kan du tänka dig att medverka i en dokusåpa? Haha, svar NEJ
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Norah Jones
Vad är det första du lägger märke till hos en annan människa? Om hon/han har lika humor som mig och om hon/han är en ”varm” person (viktigt)
Har du en favoritdryck? Jag dricker bara vatten (och Cola light ”ibland” )
Om det ska vara alkohol? I stort sett bara vin
Vilken är din favoritdrink? Är enormt kräsen på drinkar, men det får bli Mimosa
Om jag skulle leva i en annan tidsepok, skulle jag välja? Att vara ung i femtiotalets Kalifornien (tänk Grease!)
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Jag är väldigt, väldigt svag för Veronica Maggio. Jag har också precis nyligen upptäckt godbiten Lasse Lindh. (Antar att jag är inne i en svensk fas musikmässigt?)
Sparare eller slösare? Mitt emellan
Favoritplagg? Klänning
Hur många barn vill du ha när du blir stor? Två eller tre
Vad skulle dom i så fall heta? Det vet jag precis men väljer att hålla hemligt
Sminkar du dig? Varje dag
Beskriv din klädstil? Feminin och classy ;)
Hur många kuddar sover du med? Två
Är du rädd för blod? Nej
Brukar du sola? Aldrig i solarium- föredrar ung hud framför brun hud
Pizza eller hamburgare? Vegetarisk pizza
Dricker du kaffe eller te? Älskar te utan socker eller mjölk
Tycker du att du är attraktiv? Ja, man har väl sina dagar ibland
Hur många syskon har du? 3 vackra systrar och 1 stilig bror
Vilken negativ egenskap har du? Evig tidsoptimist
Äger du några band t-shirts? Ja, the Doors (men kan inte medge att jag är ett superfan precis)
Har du en stationär dator eller en laptop? Rosa laptop
Vem var din favoritlärare och varför? Agneta Sallebjär, min lågstadielärare. Hon gav mig en trygg grund att stå på i livet, med många fina minnen
Vad har du för väder? Soligt men kallt (18 C)
Vilken kändis liknar du mest? Ingen. Men när jag var hemma sist så sa nån att jag ser ut som Veronica Maggio. Det lever jag på fortfarande för hon är klart den coolaste bruden just nu =)
Har du en blogg? Ja!
Gillar du att flyga? Har blivit räddare ju äldre jag har blivit, så- nej
När sov du senast på golvet? Tror det var under en semester i San Fransisco när jag inte längre stod ut med att dela säng med lillasyster Julia, haha
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Fullbokade men inte särskilt stressiga
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Ja, i mellanstadiet för då var jag en busunge i skolan
Vilken är din favoritfrukt? Alla, jag älskar frukt
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ja
När jag var liten så lekte jag med? Barbies och My Little Pony’s
Mitt bästa barnprogram var? Astrid Lindgren, My Little Pony’s, Den Vita Stenen m.m
Vad var det senaste du åt? Mjölk och banan med cheeriosflingor
Skulle du säga att du är trendig? Man försöker väl så gott man kan
Den bästa julkalendern nånsin? Sunes Jul
Gillar du senap? Ja
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? ”Allt händer av en anledning” och ”Imorgon är en ny dag”
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Inte en chans, inte ens om jag fick betalt
Har du någonsin köpt något från e-bay och vad var det senaste i så fall? Nej, jag har aldrig fastnat för det där
Tycker du om att krama folk? Det är ok. Men jag tycker vanligtvis inte om när folk kommer för nära inpå, haha. Jag behöver min space =)
Vad ska du göra just nu? Posta det här inlägget, kolla några inredningsbloggar, borsta tänderna, läsa Steig Larsson och sen sova…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar