onsdag, februari 11, 2009

Martina In På Skinnet



På väldigt många bloggar så cirkulerar det sånna här frågesporter som man har med sig själv. Man kopierar helt enkelt frågorna från nån annan och fyller sen i egna svar. Jag tänkte att jag skulle haka på trenden, så nu kör vi!


Vad heter du? Ewa Martina Buchanan
Gillar du ditt namn? Ja, det har jag alltid gjort
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Ingen aning. Martin?
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Min mamma satt och tittade på TV med mig i magen. Det gick en serie då med en vacker sjuksköterska som hette Martina. Därav namnet
Vilken hårfärg har du? Mycket blond
Vilken ögonfärg har du? Mycket blå =)
Skulle du vilja vara längre eller kortare? Nej, 170 cm är helt perfekt
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 28
Civilstånd? Gift med Erik
Husdjur? Nej (men drömmer om en katt eller hund)
Vilket riktnummer befinner du dig i? +1 (USA) och sen 714 (Orange)
Favoritmånad? December, för jag älskar julen
Vilken är din favoritjulsång? Hur ska jag kunna välja… Jag säger Helga Natt
Vad är viktigast på julbordet? Rödbetssallad och julknäcke
Favoritårstid? På senare år så har jag börjat uppskatta alla
Favoritglass? Har aldrig varit särskilt förtjust i glass. Men jag väljer Top Hat
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Ja
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Ett stort, vitt hus och inreda varje rum som en dröm
Skulle du dela med dig av pengarna till nån? Ja, till dom som hade förtjänat det
Har någon någonsin kallat dig lat? Ja
Favoritfärg? Alla färger är vackra i rätt sammanhang
Läser du för skojs skull? Ja, varje dag
När flög du senast? En månad sen
Har du gråtit offentligt? Såklart. Sist jag gjorde det var när vi hämtade Petra på Arlanda i januari
Pratar du några andra språk? Engelska
Är du social? Mycket- när jag är på det humöret. Annars- inte särskilt, haha
Vilken är din favoritplats? Just nu är det mammas stuga på Eskön. Det är paradiset för mig
Är du romantisk? Mer än jag vill erkänna
Har du nån gång legat på sjukhus? Tack och lov aldrig
Vad skulle du aldrig klä dig i? Second handkläder
Chips, morötter eller godis? Lätt Godis
Äger du en iPod? Ja, en vit nano med rosa fodral
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Börjar snooza klockan sex, för att sen kliva upp på riktigt klockan sju
Hur många resväskor äger du? Hmmm… Kanske 5 stycken? Som vi lånar ut och som återkommer till oss med jämna mellanrum
Använder du flip-flops? Ja, det är klart, eftersom jag bor i Cali
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Vara med på den =)
Favoritdag på veckan? Fredag
Vilken var den senaste filmen du såg? The Secret Life of Bees
Vilken tidning gillar du mest? Drömhem
Vem beundrar du mest? Min mamma
Har du fått fortkörningsböter nån gång? Ja, två gånger
Vilken film kan du alla replikerna till? Alla Astrid Lindgrenfilmer och alla filmer där Helena Bergström medverkar
När var senast någon stötte på dig? När jag var ute och gick förra veckan. (Om skrikande och visslande mexikanare räknas, haha)
Vad åt du till middag senast? Bakad potatis med kycklingfile och Jack Danielssås
Använder du huvtröjor? I stort sett bara på väg till gymmet
Kan du vissla? Såklart
Vem var den senaste som ringde dig? Stina, för att fråga om hon verkligen bara skulle köpa med sig EN flaska vin, haha
Kan du spela poker? Nej, har inget intresse
Vad spenderar du helst pengar på? Mitt hem
Den sista konsert som du såg? Madonna på Dodgers Stadium i L.A
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Absolut inte
Äckligaste djuret? Maskar
Om jag vore en hundras, skulle jag vara? En King Charles Cavalier
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Aldrig i livet
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Om han har bjudit ut, så JA
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej
Kan du kasta macka? Nej
Svart eller vitt? Svart på mig, vitt hemma

Då var det slut för den här gången. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar