tisdag, december 15, 2009

Om Fem Dagar

Julbocken i Gävle får inte hinna brinna innan jag kommer hem!

...Är det dags att sätta på sig vinterkappan och fara till lilla Sverige... Det kommer bli en vit jul och jag måste nästan grina lite av lycka för det :)
Det är en väldigt speciell känsla att flyga in över röda små hus och granar när man spenderar sitt liv i soliga Kalifornien. Man kommer till Arlanda och det är som att komma till ett land i världens ände med inga människor. Det är så tyst, så tyst och mörkt och tomt överallt. Med tåget kommer jag färdas genom mörka, stora skogar för att till slut efter ett dygn på resande fot; kliva av på perrongen i Gävle och tas emot av min underbara, fina, älskade familj. Vi ska åka hem i lilla Partyqueenbilen till Stigslund som kommer vara min bas under några veckor. På vägen hem vill jag ta ett varv och titta på julbocken.
ÅÅÅåh vad mycket kärlek!

1 kommentar: