söndag, juli 26, 2009

The Whiskeybar

Jag ska berätta om bröllopet sen, men först lite annat.

Förra helgen åkte jag och Erik till downtown L.A för en trevlig kväll tillsammans med syster Petra och Todd. Efter lite ostbricka i Todds lägenhet så gick vi till en oerhört mysig whiskeybar mitt i smeten. Det fanns löjligt många whiskeysorter att välja på. Rutorna var tonade, så det var inga problem att föreställa sig att man var i Scottland. Låten Whiskeybar med The Doors spelades flitigt. Åh, jag måste åka till Scottland! Jag vill köpa ett par snygga gummistövlar och sätta på mig min Buchananhalsduk med ett matchande diadem (haha) och vandra runt på ett vindigt och regnigt Scottish highland! Sen vill jag bo i en mysig stuga på landsbyggden eller i ett gammalt slott kanske? Jag skulle söka inspiration där till mitt framtida skottska bibliotek. (like that will happen, haha, men man får väl drömma)
Oh well, skottlandsresan får vänta tills när man blir Europe igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar