torsdag, juli 09, 2009

Bröllopsresan


En vecka efter vårat wedding var det dags för Erik och mig att åka på honeymoon till de hundra spirornas stad- Prag! Det var härligt att segla på vågen som nygifta ett tag till och lyxa lite. Resan stod min mamma och Conny för. Det var mycket välkommet eftersom bröllopsbudgets har en tendens att ränna iväg fortare än att man hinner blinka...

När vi hade landat första kvällen kom en chaufför och hämtade oss på flygplatsen. Mycket smidigt och bekvämt! Han körde oss till vårt mysiga hotell som låg mitt i smeten. Vi bestämde oss för att inte kasta bort något av den värdefulla tid som vi hade och begav oss direkt ut på gatorna för att utforska staden. Kvällen var helt ljummen. Vi kom till Gamla stans torg där vi fann ett rikt folkliv och restauranger med hög mysfaktor som stod vägg i vägg med varandra. Det tog inte lång tid förrän vi båda kunde konstatera att Prag var en riktig sagostad. Stämningen var näst intill magisk med alla medeltida torn och spiror och ingenstans fanns en ansatts till en modern byggnad. FotbollsVM var i full gång och en storbildsTV var uppsatt mitt på torget, där supporters från hela Europa samlades. Det gav en väldigt internationell atmosfär. Erik och jag satte oss ner på ett trevligt ställe och beställde in vin, öl och trerätters. Det var osttallrikar, frukt och godsaker. Det vore ju skandal att bry sig om kalorier på bröllopsresan! =)
Mitt emot oss hade vi det berömda klocktornet som varje heltimme gav ett litet dockspel och turister samlades nedanför för att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar