tisdag, december 16, 2008

Längtan




Nu börjar det kännas i hela kroppen att det snart är dags för avfärd mot Sverige. Det skrivs packningslistor och inköpslistor om vartannat, Martina springer runt som ett yrväder, men Erik är lugn som vanligt. Det var länge sen sist vi var hemma- så här länge har vi aldrig varit ifrån våra nära och kära, så lite pirrigt är det allt. Jag saknar min familj så mycket och ord kan inte beskriva hur mycket jag längtar efter att få krama om min älskade mamma. Jag längtar efter att titta på Sunes jul, att ha uppesittarkväll med familjen och att partaja med tjejerna på juldan. Jag längtar till att somna på kvällarna till skenet av svenska julstjärnor, att äta julmackor med rödbetssallad och höra knarret av snö under mina sulor. Måtte snön ligga kvar tills att vi kommer, vilken lycka det skulle vara. Stjärnan på bilden tycker jag är så fin, jag fick en sån av mormor när jag var liten, så den påminner om min barndom. Fyra dagar kvar- nu vill vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar