söndag, december 07, 2008

Andra Advent






Då är det den andra advent och här borta så är det är lika med svensk julmässa igen, men den här gången i L.A. I tre timmar var vi på mässan, där vi träffade kompisar, åt semlor (min första på tre år) tittade på luciatåg och tittade på svenska produkter av alla dess slag. Det är intressant vad man blir patriotisk när man är utomlands. Jag är bara sååå stolt över mitt ursprung! När har jag nånsin brytt mig om allmoge, kurbits och hemslöjd? Svaret är aldrig; men ojsan, nu är det plötsligt skillnad. Maud Adams var oxå där för att kröna lucian och efteråt så strosade hon omkring och fikade, shoppade och hade sig, hon oxå. Vi träffade en högt uppsatt kvinna inom den svenska kvinno-organisationen SWEA, (se bilden) som vi pratade med ett tag. Vi kom fram till att hon oxå kom från Gävle och hade lixom vi gift sig i Strömsbro kyrka! Man kan bara ännu en gång konstatera att världen är mindre än vad man tror...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar