torsdag, december 18, 2008

En Hälsning Från Ett Stormigt L.A


Man kan säga att Petra tog sin ankomst med storm! Inte på väldigt, väldigt länge har vi sett sånt oväder som vi har här nu och aldrig har jag upplevt södra Kalifornien så kallt. Brrrr!!! Fatta att det var 43 Farenhight här i gårkväll- alltså 6 Celsius!
Träd ligger omkullblåsta överallt och regnet piskar nåt så kopiöst mot backen. Det är så komiskt att se extralånga nyhetssändningar om den hemska stormen. Folk blir intervjuade om vad de har för tips för att klara KYLAN, haha. ”Jag har förberett mig med en extra tröja och en scarf” svarade en kvinna med allvarlig min. Jösses, det kan inte vara lätt alltså. Jag läste i dagens webbupplaga av Gefle Dagblad att SMHI nu spår snö för Gävletrakterna på julafton. DÄR har ni kyla, gott Los Angelesfolk. På bilden är Petra och jag ute i den förskräckliga stormen med en varsin kopp rykande varm Kaffe Mocca från Starbucks. Muuuuuums!

2 kommentarer:

  1. haha, "förberett mig med en extra tröja och scarf" var det roligaste jag hört på länge! Åh, vad kul för er med reunion! Hoppas er flygresa går bra imorgon! Om en timme lämnar jag sthlm för jul hemma i värmländska skogarna, ska bli mysigt:) puss och kram! cooper

    SvaraRadera
  2. Va roligt att ses efter så länge! Nu är det inte långt kvar tills du får se snön i Sverge dessutom!

    SvaraRadera