onsdag, december 03, 2008

Disneygran





Alla som känner mig vet att jag är galen i Disney och har varit ända sen jag var liten. Och visst är det ju oxå så, att Disney hör julen till. Jag gillar att ha det stilrent och klassiskt hemma, men när det kommer till julgranen, så går jag emot alla mina principer och vet inga gränser. Det är färglatt och pråligt och vräkigt och så amerikanskt som det nånsin kan bli. I många års tid har jag samlat på jättefina Disney-ornament som oxå är det enda tillåtna i granen. I stort sett alla Disneyfigurer som under åren har blivit jättemånga, ligger nedpackade på Eriks mammas vind hemma i Gävle, men några få utsmyckningar har vi ändå här borta. Planen är att allt en dag ska kombineras och oj, vilken syn det kommer bli. Eftersom vi inte firar jul i vårat hem i år, så står granen redan så fin och grann i vårat vardagsrum, så att vi kan njuta riktigt ordentligt av den innan vi far hem till Svedala.

1 kommentar:

  1. Jadu detta julpynt!sår aldrig fel med det man blir lurad år på år att det ska inte vara så mycket säger damen hemma här och det slutar med dubbelt så mycket som det var året före men men man får skylla sig själv när man aldrig lär sig!!men om du skulle hitta ett par till av dom där piff o puff som da har på bilden så får du gärna köpa med ett par hem för både pia o morsan skulle nog vara evigt tacksam!
    Ha det så bra så
    så ses vi snart!
    mvh Crilldo!

    SvaraRadera