söndag, januari 31, 2010

Resan Tillbaka

Kriminalroman och rödvin- min gardering för en lång resa

Hejdå Sverige! Lördagmorgon klockan 07.15 den 30 januari

...Befinner mig åter igen på amerikansk mark. Chockerade mig själv genom att sova till halv tio imorse! Man brukar ju vanligtvis vara stenpigg runt fyra, fem på morgonen på grund av tidsomställningen. Skönt det i alla fall, då kommer jag nog in i tiden här på en gång. Resan gick braaaa... Men det höll på att gå åt hellskotta eftersom planet från Arlanda var försenat en timme... Sprang som en idiot i Amsterdam över hela flygplatsen för att komma till mitt L.Aplan- bara för att upptäcka att gaten hade blivit ändrad!!! Jag tittade då på klockan och konstaterade att planet skulle lyfta om tio minuter... Panik, men precis då kom en sån där bil för handikappade eller var det var och den haffade jag. " Snälla kör mig annars missar jag mitt plan!" "Ok, jump aboard!" svarade chauffören. Sen åkte vi i hundranittio till den nya gaten som låg i nån helt annan ände av byggnaden. Vi höll på att mejja ner folk som kom i vår väg. Jag fick känslan av att vara med i nåt TV- spel där vi zickzackade fram mellan folkmassorna. Som en gåva från ovan var det planet oxå försenat och jag hann med... Hamnade i ett vidrigt mittensäte och man kunde inte luta sig åt nåt håll. På ena sidan hade jag en tysk jätteman och på andra sidan en iransk hemmafru som efter en flaska vin sa att hon blev jättefull och ville prata med mig hela tiden. Hon sa att hon hade hört att det var så bra att bo i Sverige för man fick så mycket pengar där...

3 kommentarer:

  1. Haha känner igen mig i din beskrivning, har själv blivit skjutsad i en sån bil med blinkande lysen tvärs genom Schiphol. Du verkar ha haft några härliga veckor hemma i Sverige. I dag kom kylan tillbaka, -22,5 grader ute. Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Ha Ha gud så roligt, tur att det gick bra!!!!

    SvaraRadera