tisdag, december 29, 2009

Winter Wonderland

Till slut kom man hem till ett vykortsvackert Gävle efter att ha varit på resande fot i vidriga 48 timmar. När mina syskon kom och hämtade mig på stationen kramades vi och jag grät både av lycka att se gullungarna igen för första gången på ett år, samt av trötthet efter helsikesresan. Vi tog ett varv förbi den ståtliga julbocken och en himla tur var väl det för fyra timmar senare brann den ner...
Jag kan ärligt säga att jag aldrig har sett Gävle i en sån vacker vinterskrud som den kvällen. De här bilderna är tagna på Eskön på julaftonsförmiddagen då vi helt enligt tradition gick en julpromenad för att jobba upp apptiten för jullunchen. Magiskt vackert.

1 kommentar:

  1. Underbart!
    Gott Nytt År vännen! Härligt att du är hemma och får uppleva denna fantastiska vinter!
    KRAM

    SvaraRadera