torsdag, oktober 08, 2009

Mera Svensk TV

Vad jag tjatar om svensk TV nu da... Men ater igen, forstar ni vad roligt det ar att se pa, efter att ha varit utan i fyra ar?! Go TV3 som lagger ut alla sina serier pa webben!

Eftersom vi fortfarande ar utan Internet hemma sa kan vi inte se svensk TV just nu, men i helgen ska problemet vara lost. Det nya som vi nu ska folja ar Ensam mamma soker. Hittills har vi bara sett det forsta avsnittet av pagaende sasong... Och det ar sa underbart TONTIGT! Och ofta jatteskammigt. Haha, just darfor maste vi absolut fortsatta titta pa elendet... Det ar ju precis samma koncept som amerikanska Bachelor- men utan all glamour forstas, for det ar ju i "landet lagom" som serien spelas in. Har moter damerna inte upp mannen i ett glittrigt fodral utanfor ett mansion, nej, nej... Istallet ar det jeansjacka och paraply som galler pa en ang med regnet strilandes ner fran himlen. Och mannen som tavlar om mammornas uppmarksamhet har inte praktiga jobbtitlar som i den amerikanska versionen- advokat, ingenjor eller egen foretagare. Nej, har ser vi ett gang svetsare, mangsysslare, och rormokare. Inget fel med det! Faktiskt charmigare och kanske mer akta?
Pricken over i var att se att en av mammorna kommer fran lilla Sandviken dar jag jobbade i flera ar! Jag lyssnar pa Sandviksdialekten som jag inte har hort pa laaange med skrackblandad fortjusning :D

Nej, sa fort vi far fart pa Internet hemma, ja da vet ni var ni hittar mig... Klistrad framfor datorskarmen dar jag foljer de ensamma mammorna i deras jakt pa sin sjalsfrande...

1 kommentar:

  1. Oj, oj, oj, oj! Nu måste jag bestämt sätta ner foten och säga UUUUSCH VILKA DÅLIGA VAL AV TV-PROGRAM NI FÖLJER!!!!

    För det första, alla svenska TV-kanal har program på webben. För det andra, jag jobbar inte med varken Svenska Hollywoodfruar eller Ensam Mamma Söker (och jag skulle aldrig någonsin klippa sådan smörja). För det tredje, -vet ingen idag vad kvalitétstv är för något! Tacka vet jag gamla hederliga SVT, som nu dessutom sänder den fantastiska dokumentära serien "Den Stora Resan"! -Det är TV när det är som bäst! Med underbara karaktärer, intressant innehåll, meningsfullhet, kvalité, humor, enastående miljöer och dessutom fängslande på mång sätt.

    -GÅR ATT SE PÅ SVT play!

    http://svtplay.se/t/113618/den_stora_resan

    SvaraRadera